Pages

Avea Jet modem



Bugün yazdığım 2. avea ile ilgili yazım biraz aveayı karalama gibi görünebilir ama öyle bir şey yok yanlış anlaşılmasın. Yaklaşık 10 gündür avea jet modem 5gb internet hizmetini kullanıyorum. Bu yazıda ufak tefek bilgiler ve öneriler vereceğim.

Arkadaşlar kullandığım yer itibari ile (bazı yerde sıkıntı çektiğini duymuştum) hızından gayet memnun olduğumu en başta söylemeliyim. Hatta ttnet internetinden daha sıkıntısız ve rahat bir kullanımı var.

Ben ilk başta sadece tabletimde kullanırken laptop aldıktan sonra laptop da da interneti kullanmaya başladım. Bazı zamanlar 3 saatte 30mb gibi internet gidiyorken bazen 30 dakika gibi kısa sürede (mesela şuan) 200 mb interneti sömürüyor. Şimdi diyebilirsiniz farklı şeyler için kullandığınız için öyle oluyordur diye. Ama öyle değil sadece facebook (anasayfa da gezinme ve arada mesaj) ve blogspot( yazı yazmak ve tasarım düzenleme) için kullanıyorum. İnternetten video bile izlemiyorum. Bu orantısız kullanım ve kotanın çabuk dolması gerçekten beni çok rahatsız ediyor. 10 gün gibi kısa sürede 5 gb internet bitmek üzere.

En başta windows8 metro girişindeki uygulamaların fazla internet yediğini gördükten sonra tüm metro görünümündeki uygulamaları temizledim ama yine de fazla bir fark yok yine dengesiz yine dengesiz. Mesela şuanda sadece bu yazıyı yazdığım sürede ( 30dk bile olmadı) 250mb internet kullanıldı gibi görünüyor.

Yani özet şudur ki hızı için alacaksanız alın ama çok dengesiz bir kota tüketimi var çok dikkatli olun.

Ve son ekleme genelde geceleri çok çok daha fazla kota gidiyor.

Unknown

Elektronik mühendisliği öğrencisi Android meraklısı ve bir girişimci.