Pages

Nedir bu teknoloji fakültesi?

           
                 Merhabalar bu yazımda sizlere Teknoloji Fakülteleri hakkında detaylı bilgi vereceğim ve Mühendislik Fakültelerine karşı avantaj ve dezavantajlarından bahsedeceğim.Kendimde Teknoloji Fakültesinde okuduğum için bu yazıyı yazma gerekliliği hissettim.Umarım faydalı olur.
               Ufaktan konuya girecek olursak.Teknoloji fakülteleri yani eski adıyla ve müfredatıyla teknik eğitim fakültesi olarak geçiyordu.Yani meslek lisesi mezunlarının tercih edip gelerek 4 yıl elektrik, bilgisayar yada makine üzerine okuyarak o alanda öğretmen olduğu bir fakülteydi. Ama zamanla teknik öğretmen yetiştirmenin gerek fazlalığından gerek de meslek liselerinde mühendislerin eğitim vermesi düşünüldüğünden teknik eğitim fakültelerinin kapatılma kararı alındı ve binalarına Teknoloji Fakülteleri kuruldu.Müfredat baştan sona değiştirildi ve teoriğe boğulmayan pratik ve uygulama ağırlıklı müfredata geçildi.Aynı zamanda Teknoloji Fakülteleri diğer liselerden de öğrenci almaya başladı.Ben de bu şekilde bu fakültede okumaya başladım.
              Teknoloji fakültesinin özelliklerinden bahsedecek olursak.Bir önceki paragrafta da dediğim gibi teknoloji fakülteleri teorik bilgiden çok uygulama ağırlıklı bir müfredatla eğitim vermektedir.4 saatlik bir dersin en az 1 saati uygulama yani laboratuvar dersidir(Edebiyat gibi dersler hariç).Aynı zamanda teknoloji fakülteleri mühendislik fakültelerinde ki gibi sadece 3. ve 4. yarıyıllarda değil her sene öğrencilerine staj imkanı sağlar.Onun haricinde şehirde herhangi bir yerde staj yapmak istediğinde fakültedeki kariyer planlama ofisine başvurulduğu taktirde o şirketle konuşup staj ayarlama imkanına da sahiptirler.
1. sınıf yazında uygulanan oryantasyon stajı
Bu staj  4 hafta yani 20 iş günü sürer.Bölüm farkı olmaksızın bütün 1. sınıflar bu stajı yapmak zorundadır.Bu staj  Kaynak1-2-3,Motor1-2,Makine 1-2,CNC,Elektrik1-2-3,Elektronik1-2,Robotik,Bilgisayar1-2-3 ve Teknik Resim konularını içerir. Bu konularda öğrencilere yüzeysel bilgiler edindirilir.En azından ufakta olsa bilgi sahibi olması sağlanır.(Daha önce kaynak yapmamış biri olarak kaynak yapmayı öğrendim.Motorun çalışma prensibini öğrendim.Elektronik bölümü okumama rağmen baskı devre çıkartmayı bu stajda öğrendim)
              Fakülte stajlarının yanı sıra her dönem en az 2 adet uygulama projesi verir.Ben 1. sınıfta flip-flop devresi ve karaşimşek devresi yapmıştım.
             Ve mühendislik fakültelerinden tek eksiği yeni açılmış bir fakülte olması dolayısıyla adını tam duyuramamış olmasıdır.Teknoloji Fakültesi mezunları onun haricinde gerek deneyim bakımından gerek teorik bakımdan mühendislik fakültesi mezunlarından daha bilgili mezun olurlar.
            Her sene tercih dönemlerinde MMO'sının çıkardığı yaygaralarında bu sene YÖK tarafından cevabı verilmiştir.(MMO yani Mühendisler ve mimarlar odası teknoloji fakültesi öğrencilerinin mezun olduğu zaman mühendislik fakültesi öğrencileri mezunlarını saf dışı bırakacaklarını bildikleri için her sene tercih döneminde teknoloji fakültelerinin mühendislik yetkisinin olmadığını dile getirirler ve böylece teknoloji fakültetelerine yerleşen insanları etkilemeye çalışırlar ama yök bu sene cevabını verdi :) Cevap ektedir. :) )
       
TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ MEZUNLARININ
MÜHENDİSLİK ÜNVANLARI İLE İLGİLİ RESMİ KARAR
 NOT: Bu yazdıklarım Selçuk Üniversitesi Teknoloji Fakültesi'nde uygulanan sistemdir.Diğer teknoloji fakültelerinde değişiklik gösterebilir.

Unknown

Elektronik mühendisliği öğrencisi Android meraklısı ve bir girişimci.