Pages

Sen elektronikçisin neden yazılım?

Geçenlerde Selçuk Üniversitesi Teknoloji Fakültesi gazetesinde yayımlanan yazımı sizlerle paylaşmak istiyorum.Bu yazımda yazılıma giriş serüvenimden ufak bir parça var.Aslında gazetenin fotoğraflarını da blogdaki yazıma ekleyecektim ama ev taşıması esnasında kaybolmuş kendileri :) Ama ilerleyen günlerde bulabilirsem buraya ekleyeceğim.

Sen elektronikçisin “Neden yazılım?”
Öncelikle “Neden yazılım?” sorusunun cevabını vermek isterim. Elektrik Elektronik okuyorum ve elektronikten çok yazılım üzerine bir şeyler ürettim.  Bunun nedenlerini sıralayacak olursak;
  i. Yazılım çok hızlı bir şekilde yayılabilir.
 ii. İnsanların günlük yaşantılarına hızlı bir şekilde adapte olabilir.
iii. Üretimi elektroniğe oranla bir nebze daha az meşakkatlidir.
Kişisel nedenlerime gelecek olursak;
i. Bu sektör beni çok fazla heyecanlandırıyor.
ii. Bir uygulama yazarken zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorum ve takıldığım ufak sorunlara çözümler bulmanın bana bir şeyler kattığını düşünüyorum.
iii. İnsanların telefonlarında ya da bilgisayarlarında benim geliştirdiğim ürünleri kullanmaları beni çok mutlu ediyor.
 “Yazılımın hangi tarafında ürünler üretiyorsun?” Ben daha çok Windows tabanlı bilgisayar uygulamaları ve Android tabanlı cihazlar için ürünler üretiyorum. Bu yaptığım ürünler binlerce kod satırına sahip ya da en az 4 ya da 5 kişilik kadrosu bulunan şirketlerin ürünleri gibi tabi ki de değil. Çünkü bir şeyler üretmeye başlayalı yaklaşık 10 ay oldu ve mezun olmam gereken bir okul var. J Ama yine de bu 10 ay içinde Windows tabanında 7 uygulama, Android tabanında ise 4 uygulama yazdım. Birkaç cümle önce de dediğim gibi bu uygulamalar büyük uygulamalar değil ama hepsi bir soruna çözüm ya da pratiklik getiriyor. Uygulamaları tek tek anlatmak bana verilen satırları fazlasıyla aşar. J Bu nedenle merak edenler  www.enesdokuz.blogspot.com blog adresimden yazdığım ürünlere ulaşabilir.
“Bu işe nasıl başladın bende bir şeyler yapmak istiyorum ama nasıl başlayacağımı bilmiyorum?”
İlk başta ön yargıdan dolayı mıdır bilmem yazılım alanında bir şeyler üretmenin çok zor olacağını ve onlarca yazılımcı ya da şirket varken benim yazdığım yazılımların çok da tutulmayacağını düşündüm. Aslında ilk başta da öyle oldu. J Teknoloji Fakültesi için yazdığım ilk Android uygulama Google Play’ de olmadığından mıdır bilmem yaklaşık 40 kişi tarafından indirildi.(Çoğu arkadaşlarımdı) J Sonrasında Windows üzerine Elektrik Faturası hesaplayıcı, Su faturası hesaplayıcı programlar yazdım. Sosyal medya hesaplarımda paylaşımlarda bulundum totalde indiren 50 kişi olmamıştır bile. Ama yine vazgeçmedim. İndir.com ve Tamindir.com’ unda aralarında bulunduğu 5 veya 6 tane indirme sitesine mail attım. Çoğu olumlu dönütlerde bulundular ve sitelerinde uygulamalarımı yayınladılar. Bunun üzerine birkaç mail aldım. Farklı indirme siteleri de uygulamalarımı yayınlamak için izin istediler. Bu olayların ardından Android alanında çözüm getirecek birkaç sorun olduğunu gördüm. Yaklaşık 5 ay sonunda Google Play Developer Üyeliği için 25$’ı Google amcaya verdim. J Ve artık yazdığım uygulamaları daha güven verecek şekilde insanlara dağıtabilirdim. “Selçuk Üniversitesi Mobil” i Google Play hesabımdan yayınladım. Neredeyse tüm arkadaşlarıma bu uygulamayı indirtmek için elimden geleni yaptım. Çoğunun telefonunu alıp bir bakabilir miyim deyip uygulamayı kurduğumu hatırlıyorum. J Bu uğraşlarımın neticesinde bir ay içerisinde 100 indirmeye ulaştım. Diğer programlarıma kıyaslayınca büyük bir başarıydı. Sonra indirmeleri hiç takip etmez oldum. Vize dönemimin ortasında bir kontrol edeyim derken uygulamamın yaklaşık iki ayda 750 indirmeye ulaştığını gördüm.


Yani demem o ki bir yola başladığınız da pes etmeden ve usanmadan ilerlerseniz illa bir şeyler oluyor. Bu alanda destek isteyen herkese her zaman destek olmaya hazırım. Sosyal medya hesaplarımdan ya da blog adresimden bana ulaşabilirsiniz. Sağlıklı ve mutlu günler. J

Unknown

Elektronik mühendisliği öğrencisi Android meraklısı ve bir girişimci.